April 15, 2012

MenanTu anak Lelaki



Malam ni terasa nak buat wasiat or sedikit pesanan untuk bakal pasangan Cik Enna.. 

Untuk awak,

Salam sayang dari saya.. Awak, x banyak saya nak bagitahu awak.. Sekadar sedikit peringatan untuk diri awak dan juga saya.. Sebagai persediaan untuk awak yang bakal menjadi pasangan pelengkap saya... Awak, saya bukan mencari yang handsome macam Aaron Aziz tak juga sekacak Farid Kamil. Saya cuma mencari seseorang yang akan mem'perfect'kan saya.. 

Awak, 
Saya mencari anak lelaki untuk kedua ibu bapa saya.. Yang mampu melaksanakan tanggungjawab sebagai anak sebenar.. Yang boleh menyayangi dan menghormati ibu bapa saya seperti ibu bapa sendiri..  Saya mencari abang buat adik-adik saya.. Yang mampu menjadikan adik-adik saya seperti adik sendiri.. Saya mencari seorang sahabat untuk diri saya.. Yang mampu bersama saya susah dan senang... 

Awak, 
Saya tidak sempurna tapi saya akan cuba untuk jadi yang terbaik untuk awak.. Saya juga harap awak juga mampu untuk jadi yang terbaik untuk saya...

Ikhlas,
Saya yang mencari pelengkap hidup...



Sedih pulak dengar cerita mum and abah td.. Masih ada rupanya zaman sekarang ni anak dan menantu yang sanggup mengabaikan tanggungjawab.. Terngiang-ngiang lagi pesanan abah and mum.. 

p/s : Jangan cari yang rupanya handsome saje.. Tapi carilah anak menantu yang tinggi pegangan ugamanya, pekertinya serta ilmunya.. Carilah dia yang mampu menjadi anak lelaki dalam keluarga... 

0 words by you:

Post a Comment