September 7, 2011

.....

Esok hari terakhir kerja... Arghh.. Stress rasanya... Jadual harian berubah balik... Kalu dulu bangun pukul 8 pagi siap2 pergi kerja then balik rumah pukul 6 ptg.. Then bila masok bulan pose walau x banyak berubah kelainan tetap ada bila hari-hari hadap almond and tart sampai nak termuntah pon ade... Then bila da lepas pose ni pon.. Amsa kerja x jugak berubah.. Just pertambahan jobs pulak.. Since.. pekerja sorang.. Tokey plak 2 orang.. Memang terasa cam SuperWoman pon ade... Aku la yang kena bakar kek.. Aku la yang kena goreng fries and nugget.. Aku la yang kena siapkan burger and benjo.. Aku la yang kena buat donut.. Aku jugak la yang kena goreng roti sosej.. Aku la yang ekna buat pizza..Aku la yang buat Milo.. Semalam rasa cam nak pecah kepala otak.. Pagi- lagi tokey kedua kol.. Minta datang awal and jaga anak dia.. Fuhh!! Tetiba jadi pengasuh budak pulak.. Then lepas tue tokey first pulak.. Menjerit2 memanggil2..

"Ain, tgk donut! Ain, buat pizza tue! Ain, kentang atas dapur tue! Ain, cair coklat untuk donut! Ain, tlg bancuh air Milo!"

Oh My God! Kalau korang dapat tengok.. Aina sendiri pon x taw nak siapkan yang mana dulu.. Oven pizza belakang belah kiri. Mesin uli donut belakang belah kanan. Dapur fries depan kiri. Dapur coklat depan belah kanan... Sume nak segera... Tangan dua.. Kaki pon dua... Rasa cam saat tue detik tue jugak nak resign.. Tue baru kisah didapur.. Belom masok kisah layan bebudak nie.. Ya ALLAH!!! Rasa nak lempang je sorang2 bila x reti2 nak sabar then mengada2 pulak tue... X kena maso tol nak menggedik.. X pasal2 dapat lecture free... Hambikk kau!!


0 words by you:

Post a Comment